8 Punca Malam Berpeluh dan Cara Kurangkan Berpeluh yang

8 Punca Malam Berpeluh dan Cara Kurangkan Berpeluh yang

Ramai orang terutamanya kerana mereka mendapat lebih tua mula mengalami berpeluh malam. Ini jenis berpeluh tidak selesa kerana ia boleh menyebabkan anda untuk bangun dan menjadikannya sukar untuk tidur lagi. Terdapat beberapa sebab-sebab berpeluh malam dan perkara-perkara yang boleh anda lakukan.

Bilik terlalu panas. - Yang ini kelihatan agak jelas tetapi ia mungkin baik untuk menjaga bilik sedikit sejuk daripada apa yang anda selesa dengan apabila anda tidur untuk mengurangkan berpeluh pada waktu malam.

Menopaus - Perubahan di dalam badan semasa menopaus boleh menyebabkan berpeluh tambahan pada waktu malam. Ini adalah hasil daripada perubahan hormon.

Kekurangan air - Badan yang kering akan menjadi sedikit lebih panas daripada badan yang yang betul terhidrat. Mendapatkan lebih banyak air boleh membantu menyejukkan badan terutamanya pada waktu malam.

Sederhana kepada teruk penyakit - berpeluh malam boleh disebabkan oleh penyakit. Jika berpeluh yang berlaku tiba-tiba dan baru-baru ini, maka ia mungkin menjadi tanda penyakit. Ini jenis berpeluh boleh menjadi tanda masalah yang serius dan satu harus mencari doktor.

Tilam menyerap haba terlalu banyak - Apabila badan panas pada waktu malam, kebanyakan masa haba diserap oleh tilam. Oleh kerana itu, pertama tiga atau lebih jam tidur anda tidur halus dan tidak terlalu panas dan berpeluh. Selepas tilam menyerap haba yang terlalu banyak, tidak ada di mana untuk haba yang pergi supaya anda berpeluh untuk mengurangkan suhu badan.

Penambahan berat badan - Berat badan tambahan boleh bermakna bahawa anda adalah lebih panas daripada apa yang anda digunakan untuk. Anda boleh tidur dalam keadaan yang sama yang anda sentiasa ada, tetapi jisim badan tambahan akan membuat anda berpeluh lebih.

Fabrik bantal tidak bernafas - Kebanyakan haba anda terlepas badan anda daripada haba anda dan kaki anda. Jika bantal anda tidak begitu bernafas, yang boleh bermakna bahawa badan anda akan menyimpan lebih banyak haba dari bahagian atas kepala anda. A bantal lebih bernafas akan membolehkan lebih banyak haba badan untuk melarikan diri lebih baik.

Makan makanan pedas dan minum alkohol sebelum tidur - Makanan pedas dan alkohol boleh meningkatkan suhu badan dalaman. Banyak kali perkara seperti alkohol mabuk paling sebelum tidur. Haba badan masih sangat tinggi apabila tidur yang boleh menyebabkan berpeluh malam tambahan.

Terdapat cara-cara untuk mengurangkan berpeluh malam. Ia adalah idea yang baik untuk mendapatkan air yang banyak sebelum tidur. Satu mandi air sejuk boleh membantu mengurangkan suhu badan dan membuat seseorang berasa lebih sejuk sebelum tidur. Terdapat juga kaedah yang boleh merawat sebab bahawa seseorang berpeluh berlebihan yang akan membantu mengurangkan berpeluh malam.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar