A Remedy UTI Natural Home

A Remedy UTI Natural Home

Terdapat perbezaan yang mendalam antara menggunakan semula jadi UTI ubat rumah berbanding dengan menggunakan rawatan konvensional seperti antibiotik dan lebih remedi kaunter. Antibiotik menumpukan kepada penghapusan gejala, dan bukannya melihat apa yang menyebabkan wabak, manakala ubat rumah yang baik akan menggunakan pendekatan yang pelbagai rupa, merawat tubuh secara keseluruhan, sehingga bukan sahaja yang anda dapat melegakan gejala, tetapi anda juga akan dapat gunakan strategi-strategi di tempat yang akan menghapuskan punca.

Dalam saluran kencing terdapat dua jenis bakteria. Satu manfaat kepada kesihatan keseluruhan saluran kencing dan yang lain dapat membuktikan berbahaya jika dibiarkan tumbuh terlalu cepat. Biasanya, bakteria baik boleh "menguruskan" mana-mana ketumbuhan kecil bakteria tidak baik tetapi menjadi terharu dengan wabak utama.

Apabila antibiotik diberi, mereka bekerja dengan membunuh bakteria tetapi malangnya tidak dapat membezakan antara strain baik dan buruk. Ini bermakna bahawa semua bakteria dalam saluran kencing adalah dibunuh, tidak meninggalkan bakteria perlindungan untuk menguruskan yang tidak dapat dielakkan ketumbuhan kecil bakteria yang secara semula jadi berlaku dari semasa ke semasa. Oleh itu apabila rawatan antibiotik selesai, bakteria tidak baik mendapati ia mudah untuk berkembang kerana ada apa-apa untuk memastikan ia di bawah kawalan. Malangnya kadar yang sangat tinggi daripada wanita yang mengambil antibiotik mendapati bahawa mereka telah berulang jangkitan saluran kencing dalam masa beberapa minggu.

Yang semula jadi UTI ubat rumah yang baik akan menggunakan strategi untuk mengukuhkan dan meningkatkan tahap bakteria berfaedah, yang bererti bahawa bakteria berbahaya tidak boleh pegang. Di samping itu, ia akan mengurangkan gejala tidak selesa dan menyakitkan dalam beberapa jam.

Langkah-langkah berikut akan membantu memberikan sedikit kelegaan dan anda bermula di jalan raya untuk pemulihan

* Minum sekitar 8 gelas air setiap hari
* Beberapa cawan jus cranberry tanpa gula setiap hari boleh menghalang bakteria mematuhi pundi kencing
* Elakkan melakukan hubungan manakala jangkitan berterusan
* Ambil tablet Vitamin C untuk memperkuatkan sistem imun
* Elakkan produk wangi dan mandi buih

Ini semula jadi UTI ubat rumah mudah akan membantu anda memberikan sedikit kelegaan. Walau bagaimanapun, jika gejala-gejala anda sudah bertahan lebih daripada satu atau dua hari, anda dinasihatkan untuk mendapatkan teguh, strategi yang dijamin.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar