Rawatan Asli Sakit Perut Dengan Diet dan Homeopati

Rawatan Asli Sakit Perut Dengan Diet dan Homeopati

Rawatan semula jadi sakit perut, sakit perut atau keperluan kolik untuk memulakan dengan cuba memahami mengapa anda berada dalam kesakitan. Anda perlu tahu punca, jika boleh. Sebagai contoh rawatan sakit perut keracunan makanan akan menjadi sangat berbeza dari apa yang mungkin disebabkan oleh lemak.

Maka anda perlu mengambil kira ciri-ciri kesakitan. Adakah ia membakar atau kekejangan di alam semula jadi? Mungkin ia sakit membosankan berterusan, atau yang tajam, menikam berkumandang.

Perkara seterusnya adalah untuk mengetahui apa yang secara semula jadi menjadikan ia lebih baik atau lebih buruk. Adakah lencong dalam kedudukan janin boleh lebih lumayan, atau adakah ia lebih baik dengan melengkung belakang anda? Mungkin panas atau sejuk mempunyai beberapa kesan ke atas bagaimana rasanya?

Sebaik sahaja anda telah diusahakan gejala-gejala ini kritikal dan sangat peribadi, maka anda baik dalam perjalanan untuk memilih ubat homeopati yang sesuai yang akan membantu.

Homeopati adalah satu sistem penjagaan kesihatan yang lengkap dan semulajadi. Ia berfungsi dengan merangsang sistem imun anda, satu-satunya cara untuk berkesan menjadi lebih sihat. Banyak keadaan paling baik dirawat oleh pakar homeopati profesional, tetapi anda boleh melakukan beberapa diri yang baik dengan menggunakan rumah bersama menetapkan ubat-ubatan.

Sebagai contoh, sakit perut yang disebabkan oleh keracunan makanan, dengan banyak penyingkiran kedua-dua cirit-birit dan muntah-muntah, mempunyai ciri-ciri pembakaran, dan sedikit kelegaan dirasai dengan aplikasi suam, kemudian ubat yang paling sesuai dan berguna mungkin album Arsenicum.

Walau bagaimanapun, jika anda sakit perut disebabkan oleh makan makanan yang kaya, watak rasa sakit itu kekejangan dan pakaian ketat dibuat kesakitan yang lebih teruk, manakala kehangatan disediakan sedikit kelegaan, maka ubat yang terbaik mungkin Nux Vomica.

Sekali lagi, jika sakit itu disebabkan oleh pengambilan terlalu banyak makanan yang kaya, perut anda terasa berat dan bercelaru, dengan banyak kembung perut dan anda berasa sedikit kelegaan daripada aplikasi sejuk, kemudian Pulsatilla mengeluarkan kamu kelegaan terbaik.

Terdapat banyak lagi ubat-ubatan homeopati yang berkesan akan merawat sakit perut anda, tetapi ramai daripada ubat-ubatan ini tidak disediakan untuk prescriber rumah, jadi lawatan ke homeopati profesional yang boleh menjadi pilihan anda yang terbaik.

Jangan lupa bahawa diet anda adalah penting untuk kesejahteraan anda. Jika anda selalu makan banyak makanan yang diproses, maka anda tidak akan menjadi sihat tanpa rawatan. Belajar untuk mengawal hidup anda dan kesihatan anda. Jangan bergantung pada orang lain untuk menyelesaikan masalah yang anda sedang mencipta.

Jika anda selalu mengalami sakit perut, kini adalah masa yang baik untuk membuat beberapa perubahan. Makan buah-buahan segar dan sayur-sayuran dan kurang protein haiwan dan makanan diproses. Elakkan paket, tin, makanan sejuk beku, makanan tiruan dan apa-apa yang menyimpan selama-lamanya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar