Apa Adakah Heartburn Rasa Seperti? Bagaimana untuk membezakan Asid Heartburn Dari Serangan Jantung!

Apa Adakah Heartburn Rasa Seperti? Bagaimana untuk membezakan Asid Heartburn Dari Serangan Jantung!

Jadi, anda mungkin tertanya-tanya mengapa anda berasa sensasi membakar sengit berhampiran dada anda? Mungkin terdapat banyak perkara dan soalan-soalan yang datang ke fikiran anda pada masa ini! Apakah mungkin serangan jantung di mana tindakan segera dikehendaki atau adakah ia hanya satu pedih ulu hati yang mudah? Apakah yang pedih ulu hati berasa seperti juga? Ia adalah perlu untuk kita mengetahui bagaimana untuk membezakan satu penyakit dari yang lain. Dalam artikel ini anda akan belajar gejala pedih ulu hati dan bagaimana untuk mengetahui perbezaan antara asid pedih ulu hati dan serangan jantung.

Gastro Esophageal Reflux Disease (GERD) juga dikenali sebagai asid pedih ulu hati mungkin disalah anggap sebagai serangan jantung kerana tanda-tanda mereka yang agak sama dan GERD yang teruk tidak boleh diubati dengan hanya mengambil antasid. Nota: Pedih ulu hati bukanlah penyakit jantung!

Apakah yang pedih ulu hati berasa seperti?

Ia satu perasaan yang membakar, menghancurkan dan menikam berhampiran dada anda yang merayap sehingga tekak anda. Kesakitan selalunya bermula berhampiran perut anda kemudian mencapai mulut anda. Ia dikaitkan dengan rasa yang pahit-masam sengit berasid dan bersendawa. Sering kali asid refluks berlaku selepas makan atau sambil berbaring untuk masa yang lama. Anda juga mungkin merasa ketidakselesaan yang berkaitan dengan kembung, serta senak. Meletakkan sedikit tekanan pada kawasan perut anda akan meningkatkan kesakitan ini.

Bagaimana rasanya apabila anda mempunyai serangan jantung?

Serangan jantung adalah satu keadaan perubatan yang serius yang memerlukan perhatian segera. Ia adalah disebabkan oleh saluran darah yang sebahagiannya disekat dalam otot jantung itu sendiri. Oleh itu hati kita bekerja keras tidak mendapat oksigen yang mencukupi. Serangan jantung sering dikaitkan dengan berpeluh, loya, muntah-muntah dan tekanan yang ketat di dada, sakit terpancar dari dada ke lengan kiri dan sesak nafas selama lebih daripada beberapa minit. Apabila anda berasa gejala-gejala ini bersama-sama dengan rasa sakit dan kurang selesa di bahagian dada, ia adalah penting untuk tergesa-gesa dan membuat pemeriksaan di hospital. Serangan jantung adalah setakat penyakit berbahaya yang perlu ditangani dengan sewajarnya dan segera.

Jika anda baru sahaja mendapat tahu dengan lega bahawa anda sebenarnya mengalami pedih ulu hati, perasaan anda lega sebenarnya akan berkembang lebih kerana saya memberitahu anda bahawa ada cara mudah dan semula jadi untuk menghapuskan refluks asid sekali dan untuk semua! Untuk mengetahui lebih lanjut sila lihat link di dalam kotak bio saya!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar