Menggunakan Herba Untuk Keluarga Seluruh

Menggunakan Herba Untuk Keluarga Seluruh

Saya telah menggunakan ubat-ubat herba di keluarga saya, termasuk haiwan peliharaan, selama beberapa dekad. Ia membantu bahawa saya telah mempunyai latihan, jadi saya mempunyai idea apa yang sesuai untuk kumpulan umur masing-masing ... dan setiap jantina. Dengan maklumat ini, anda mungkin boleh melakukan perkara yang sama dengan anda.

Aloe: Dengan beberapa amaran, lidah boleh digunakan secara luaran pada anggota manusia seluruh keluarga anda. Ia terbaik untuk membincangkan menggunakannya dengan pakar kanak-kanak untuk kanak-kanak di bawah 18 bulan. Jangan gunakannya pada kucing atau anjing, kerana ia boleh meracuni mereka jika mereka menjilat. Ia amat berguna untuk ruam dan terbakar.

Cohosh Hitam: Saya tidak mengesyorkan penggunaan herba ini oleh lelaki, dan wanita yang menggunakannya perlu berhati-hati. Tidak memberikan kepada kanak-kanak atau haiwan peliharaan. Ia digunakan untuk beberapa sebab, satu adalah untuk membantu mengawal selia atau mula haid dan juga untuk gejala menopause. Jika anda mempunyai risiko atau mempunyai masalah hormon yang berkaitan (payudara / kanser prostat, fibroid rahim, dan lain-lain), elakkan herba ini.

Cayenne: Kanak-kanak bawah enam tidak mungkin untuk mencari cili merah sedap, kerana selera mereka amat sensitif. Walau bagaimanapun, selepas mereka bercerai susu, jika mereka menunjukkan keinginan untuk itu, ia harus OK dalam dos yang kecil. Ia adalah selamat untuk menggunakannya dalam jumlah makanan untuk keluarga manusia seluruh, walaupun jika anda mengandung atau menyusukan bayi, ia adalah yang terbaik untuk menahan diri. Ia boleh mengganggu perut anjing atau kucing, walaupun kucing kita suka barangan. Kami tidak memberi makan kepada-Nya, dan kita perlu untuk mendapatkan ia keluar dari rumah secepat yang dia akan menggali ia keluar dari tong sampah ... kuda tidak perlu diberi makan cili merah, kerana ia boleh menyebabkan sakit perut.

Secara dalaman, cili merah boleh bertindak sebagai perangsang selera makan dan penghadaman. Ia juga boleh membantu dengan kesesakan. Luaran, dalam krim atau minyak, ia adalah perengsa kaunter, yang boleh mengurangkan rasa sakit. Sentiasa menguji pada kawasan kecil kulit untuk memastikan ia tidak terlalu kuat ... terutamanya jika anda menggunakannya pada kanak-kanak.

Adas: Bayi tidak boleh bertolak ansur dengan Adas. Ia terbaik untuk mengelakkan ia untuk kanak-kanak di bawah dua. Ibu yang menyusukan juga perlu mengelakkan ia, kerana ia boleh menyebabkan kerosakan saraf pada bayi. Sebab kebanyakan wanita menggunakannya adalah untuk meningkatkan susu ibu. Ia juga boleh digunakan untuk melegakan kanak-kanak yang berumur dua tahun ke atas. Saya pernah mendengar ada masalah apabila Adas digunakan pada kucing, anjing atau kuda.

Bawang putih: Bayi tidak melakukannya dengan baik dengan bawang putih, sama ada. Walau bagaimanapun, dalam jumlah makanan, ia adalah baik untuk kanak-kanak yang berumur dua tahun ke atas. Wanita menyusu harus mengelakkan ia sehingga anak berusia sekurang-kurangnya enam bulan. Bawang putih boleh digunakan untuk merawat seriawan (sejenis jangkitan yis) dan sebagai antibiotik semulajadi. Ia juga boleh menurunkan tekanan darah. Haiwan peliharaan tidak boleh mengendalikan bawang putih, ia adalah toksik kepada mereka. Ini adalah benar bagi ketiga-tiga spesies.

Yohimbe: Kaum lelaki itu adalah hanya orang yang perlu mengambil Yohimbe, dan tidak semua daripada mereka boleh bertolak ansur. Ia digunakan untuk meningkatkan fungsi seksual dan dalam beberapa kes mati pucuk. Sebelum mengambilnya, bercakap dengan doktor anda untuk memastikan anda seorang calon yang baik untuk itu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar