Ada yang lebih teruk daripada Sore Canker pada lidah yang

Ada yang lebih teruk daripada Sore Canker pada lidah yang

Ia bermula sebagai benjolan kecil di lidah anda. Apabila anda mempunyai oren anda pada keesokan harinya, anda boleh merasainya rasa pedih. Sebelum anda tahu, anda telah membangunkan satu sakit kebusukan pada lidah yang kelihatan seperti ia cukup besar untuk tanah 747 pada, dan menyakitkan seperti seseorang telah cuba untuk. Jangan bimbang walaupun; bagi kebanyakan orang kawah putih-kelabu di dalam mulut mereka dikelilingi oleh merah, tisu mulut radang akan hilang dengan sendirinya, biasanya dalam masa tidak lebih daripada beberapa minggu. Persoalannya, maka, adalah apa yang perlu dilakukan untuk kelegaan kebusukan pedih. Betul?

Jika anda baik-baik saja dengan perubatan tradisional, terdapat beberapa kebusukan pilihan rawatan sakit tersedia untuk anda, dan sebahagian daripada mereka yang mengatakan untuk mempercepatkan penyembuhan masa agak sedikit. Orajel, sebagai contoh, adalah sebuah syarikat yang membuat gel topikal untuk memakai mawar liar yang mengebaskan selama ihsan beberapa jam benzocaine. Bukan itu sahaja, tetapi mereka juga membuat beberapa versi ini, dalam cakera, swab, dan bilas format, bagi mana-mana tickles mewah anda. Satu kajian menarik yang mungkin menarik minat adalah bahawa dalam ujian klinikal cakera telah didapati mengurangkan masa penyembuhan biasa dari 120 jam kepada hanya 24. Ia mungkin sangat membantu bagi mereka yang mengalami sakit kebusukan pada lidah kerana kecenderungan untuk merengsakan lagi sakit ( dan dengan itu melanjutkan masa penyembuhan).

Yang tinggal adalah untuk anda untuk mencari tahu apa yang menyebabkan kudis mawar liar. Yang mungkin memerlukan kerja yang lebih sedikit di pihak anda daripada melegakan kesakitan, kerana apa yang menyebabkan mereka untuk satu orang tidak boleh bagi yang lain. Malah, ia boleh kelihatan seperti senarai perkara yang tidak menyebabkan kudis mawar liar adalah lebih panjang daripada senarai perkara-perkara yang dilakukan. Mereka tidak berjangkit, dan mereka bukan disebabkan oleh virus atau bakteria. Sesetengah orang berfikir bahawa mereka adalah reaksi alahan dari beberapa macam, seperti sistem immunodeficiency anda pergi gila pada satu bahagian dari mulut anda. Jenis perkara yang boleh menyebabkan pelbagai tindak balas ini dari makanan pedas atau berasid (seperti lemon atau oren) kepada trauma fizikal ke mulut dari bermain bola sepak. Satu perkara yang anda boleh lakukan untuk membantu mengecilkan senarai kemungkinan adalah menyimpan "diari makanan" di mana anda menulis segala-galanya yang anda makan. Kemudian bandingkan dengan tarikh-tarikh anda kebusukan episod sakit, dan VoilĂ ! Anda (mudah-mudahan) mempunyai pelakunya dalam diet anda.

Apa sahaja yang anda lakukan, jangan berputus asa cuba untuk mencari tahu apa yang menyebabkan kudis mawar liar untuk anda. Lambat laun, anda akan mendapati gabungan faktor-faktor yang membuat mereka kudis jahat daripada datang kembali untuk selama-lamanya!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar